Lyssna

När fakturan inte är betald (kravpolicy)

Har du fått en påminnelse eller ett inkassokrav från Visma Financial Solutions? Det beror på att du inte har betalt din faktura från Håbo kommun.

Håbo kommun har ett avtal med Visma Financial Solutions som är ett inkassoföretag. Det är de som skickar ut krav när du inte har betalat din faktura. Det är alltså Visma Financial Solutions som hanterar påminnelser, inkassokrav och ärenden hos Kronofogden.

Påminnelse

Visma Financial Solutions skickar en betalningspåminnelse. Fakturan ska betalas senast det datum som står på påminnelsen. När du fått en påminnelse är det till Visma Financial Solutions som du ska betala.

Inkassokrav

Om du inte betalar din faktura trots att du fått en påminnelse så skickar Visma Financial Solutions ut ett inkassokrav med en lagstadgad avgift på 180 kronor. Inkassokravet ska betalas senast det datum som står i inkassokravet. När du fått ett inkassokrav är det till Visma Financial Solutions som du ska betala.

Betalningsföreläggande Kronofogden

Om du inte betalar din faktura efter att du fått inkassokrav skickar Visma Financial Solutions ärendet vidare till Kronofogden. Det betyder att Kronofogden lägger på ytterligare en kostnad som du måste betala.

Frågor om påminnelse, inkasso och betalningsföreläggande

Har du fått en faktura från Visma Financial Solutions och har frågor kan du kontakta dem via telefon eller e-post.

Telefontid: 07.00-18.00

Telefon: 0771-23 24 00 (tonval 1)

E-post: info.collectors@visma.com

Du kan även följa ditt ärende via www.mittarende.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.